Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohonné hmoty v 21. století
Lébl, Jan ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na uvedení přehledu jednotlivých druhů pohonných hmot používaných v současné době pro zážehové i vznětové spalovací motory. Okrajově se dotýká také tématu paliv užívaných pro palivové články. Práce se dále zabývá složením jednotlivých druhů pohonných hmot, jejich vlastnostmi a ekologickými aspekty jejich použití. Závěr práce je zaměřen na stanovení vývojových trendů v oblasti pohonných hmot a perspektiv rozšíření daných druhů v budoucnosti.
Dvoupalivové systémy dieselových motorů
Malinský, Marek ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Cílem práce je vyzvednutí významu dvoupalivových systémů vznětových motorů a alternativních paliv. Porovnání biopaliv a jejich vliv na výkon motoru a ekologickou zátěž. Zejména vyzvedává užití bionafty jako alternativního paliva pro vznětové motory. Výhody a nevýhody biopaliv, nejčastější poruchy a jejich důsledky. Vývojové trendy.
Možnosti náhrady současných automobilových paliv
Doležal, Lukáš ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o současných palivech a jejich náhradách. V první části jsou shrnuty vlastnosti a budoucnost ropy a dnes běžných a nejvíce užívaných paliv, která jsou z ní vyráběna. Jedná se především o benzin a motorovou naftu. Druhá část je zaměřena na alternativní paliva jako jsou LPG, zemní plyn, biopaliva a vodík. U každé podkapitoly jsou shrnuty nejdůležitější vlastnosti, výhody a nevýhody. Třetí část se zabývá elektrickou energií jako náhradou. Tato kapitola je rozdělena na tři podkapitoly a to elektromobily, palivové články a hybridní vozidla. U jednotlivých podkapitol jsou opět shrnuty nejdůležitější informace, především výhody a nevýhody. Na závěr je v práci zmíněno také o emulzní naftě.
Základní fyzikální vlastnosti motorové nafty
Pištělka, Ondřej
Tato bakalářská práce pojednává o motorové naftě a jejích fyzikálních vlastnostech. V prvních kapitolách je probrána historie použití motorové nafty, vznik ropy, těžba a její zpracování. V další kapitole je nastíněno rozdělení motorové nafty a základní vlastnosti a parametry každého z uvedených typů. Dále je věnována celá kapitola aditivům a pak také bionaftě. V teoretické části naleznete ještě kapitolu věnovanou soudobým požadavkům na jakost motorové nafty a poslední kapitola teoretické části popisuje přepravu a uskladnění. První kapitola praktické části popisuje testované vzorky. Následně byly popsány použité měřicí přístroje a pracovní postupy. Výsledky měření byly zpracovány do přehledné tabulky. Na závěr práce byla provedena diskuze a zhodnocení všech zjištěných výsledků.
Analýza technických parametrů vznětových spalovacích motorů
Káňa, Jiří
Diplomová práce „Analýza technických parametrů vznětových spalovacích motorů“ se zabývá současnou koncepcí konstrukcí vznětových motorů. Úvodem představuje vývoj vznětového spalovacího motoru až po současnost. Dále pojednává o současném stavu v konstrukci motorů a jeho problematice, jsou zde prezentovány technické parametry od vybraného souboru vznětových motorů. Technické parametry jsou tabulkově zpracovány, je zde provedena grafická a výpočtová analýza. Konečnou fází práce je provedení diskuze a závěru k uvedenému tématu vznětových spalovacích motorů.
Vliv spalování paliva CNG na produkci výfukových emisí motoru osobního automobilu
Kosík, Tomáš
Diplomová práce je zaměřena na vliv spalování paliva CNG a produkci výfukových emisí motoru osobního automobilu. V úvodu práce jsou uvedeny možnosti využití plynných paliv pro pohon motorových vozidel. Následně je popsáno samotné palivo CNG, jeho výhody a nevýhody, oproti palivům na bázi ropy. Dále jsou popsány nutné úpravy samotných motorů a úpravy souvisejících systémů, aby byly toto alternativní palivo schopny spalovat a také jsou v ní shrnuty teoretické poznatky o možných vlivech tohoto paliva na výstupní ekologické parametry motorů. Tyto teoretické poznatky byly ověřeny měřením reálných emisních parametrů motorů skutečných vozidel Škoda Octavia III Diesel a G-TEC, kdy v závěru práce je vyhodnocení experimentu, jehož výsledkem je, že emise emitované z vozidla spalujícího CNG jsou nižší, než u vozidel, která užívají konvenční paliva na bázi ropy.
Fyzikální vlastnosti kapalných paliv a biopaliv pro vznětové motory
Dřevojan, Martin
Teoretická část diplomové práce: Fyzikální vlastnosti kapalných paliv a biopaliv pro vznětové motory je zaměřena na popis fyzikálních vlastností paliv pro pístové spalova-cí motory a metylesteru řepkového oleje. Obsahuje seznámení s problematikou dynamic-ké viskozity a hustoty u spalovacích motorů a ucelený přehled způsobů měření těchto veličin. Experimentální část diplomové práce je věnována experimentálnímu měření teplotní závislosti dynamické viskozity a hustoty vybraných vzorků motorové nafty s různou koncentrací metylesteru řepkového oleje. Výsledky měření byly zpracovány do tabulek doplněnými grafy.
Možnosti náhrady současných automobilových paliv
Doležal, Lukáš ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o současných palivech a jejich náhradách. V první části jsou shrnuty vlastnosti a budoucnost ropy a dnes běžných a nejvíce užívaných paliv, která jsou z ní vyráběna. Jedná se především o benzin a motorovou naftu. Druhá část je zaměřena na alternativní paliva jako jsou LPG, zemní plyn, biopaliva a vodík. U každé podkapitoly jsou shrnuty nejdůležitější vlastnosti, výhody a nevýhody. Třetí část se zabývá elektrickou energií jako náhradou. Tato kapitola je rozdělena na tři podkapitoly a to elektromobily, palivové články a hybridní vozidla. U jednotlivých podkapitol jsou opět shrnuty nejdůležitější informace, především výhody a nevýhody. Na závěr je v práci zmíněno také o emulzní naftě.
Pohonné hmoty v 21. století
Lébl, Jan ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na uvedení přehledu jednotlivých druhů pohonných hmot používaných v současné době pro zážehové i vznětové spalovací motory. Okrajově se dotýká také tématu paliv užívaných pro palivové články. Práce se dále zabývá složením jednotlivých druhů pohonných hmot, jejich vlastnostmi a ekologickými aspekty jejich použití. Závěr práce je zaměřen na stanovení vývojových trendů v oblasti pohonných hmot a perspektiv rozšíření daných druhů v budoucnosti.
Dvoupalivové systémy dieselových motorů
Malinský, Marek ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Cílem práce je vyzvednutí významu dvoupalivových systémů vznětových motorů a alternativních paliv. Porovnání biopaliv a jejich vliv na výkon motoru a ekologickou zátěž. Zejména vyzvedává užití bionafty jako alternativního paliva pro vznětové motory. Výhody a nevýhody biopaliv, nejčastější poruchy a jejich důsledky. Vývojové trendy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.